juuliiaa

Alla inlägg under december 2010

Av julia - 31 december 2010 23:54

hej hej, idag har jag haft jätte kul, det är väl så det ska vara på nyårsafton? vi har suttit i soffan och garvat as mkt till sällskapsresan XD tycker det är svinkul! eller så har jag bara dålig humor... jag vet inte men hela dan har varit kul, förut var vi och åt lunch hos farmor som fyller år idag. det är lite pinsamt, men jag vet inte vad hon fyllde... :D jag vet bara att hon är mellan 60-70 år... känns ju lite taskigt för man kan ju inte direkt fråga, eller? oj, nu måste jag ut och fota raketer, kommer snart igen... kraaam <33

Av julia - 31 december 2010 12:06

hej hej, idag är det ju nyårsafton så idag ska vi till farmor som fyller år, sen ska vi hem och grilla, grilla är våran tradition på nyårsafton.. har ni någon tradition? kommentera! i förrgår så färgade jag håret från mörkblond typ till brun, själv tyckte jag inte att jag såg någon skillnad, men min pappa såg och sandra. mn kanske vänjer sig rätt så fort... igår var jag med sandra och då färgade hon håret rött! det vart jättesnyggt! jag skulle iiiiiinte passa i rött.men det gjorde hon verkligen! åhh det vart så fint...idag har jag gjort en header till en blogg som heter www.hejpodig.bloggplatsen.se där är det en 9:årig tjej som skriver om sitt liv, typ...jag anmälde mig oxå till veckans blogg där. hoppas jag vinner! :D inte för att det är så troligt , men ändå :P hoppas ni får en bra nyårsafton! kraaam! <33

Av julia - 28 december 2010 19:45

innan han dog så visste jag inte vem det var, bara att han kallades king of pop. sommaren 2009 hörde jag på radion på väg hem från badplatsen att the king of pop vad död. somsagt så visste jag inte ens vem det var, så såfort vi kom hem sökte jag på youtube: michael jackson. den första låten jag lyssnade på var billie jean. jag tyckte inte har var så särskillt bra, men efter att ha lyssnat på honom mera så gillade jag verkligen hans musik. många tyckte att det var konstigt att jag gillade honom när han var död men inte när han levde. det tycker inte jag, för jag visste ju inte vem han var innan..? varför jag gillar honom är för att han sjunger och dansar gudomligt! mina favorit MJ låtar är:

hold my hand

beat it

billie jean

man in the mirror

we are the world

för er som inte har så bra koll på mj så kommer lite fakta här:

född 29 augusti 1958, död 25 juni 2009.var en amerikansk sångare, dansare, låtskrivare, producent och skådespelare. michael inledde karriären 1962 med sina bröder i the jackson 5 och påbörjade sin solokarriär 1971 fast han fortfarande var en medlem i gruppen.Han producerade ett antal av världens bäst säljande musikalbum någonsin och fick epitetet "The King of Pop".albumet thriller (1982) är världens mest sålda album genom tiderna med mellan 65 och 105 miljoner sålda exemplar! michael sålde sammanlagt runt 750 miljoner album och singlar genom sin karriär.i sin scenshow har han oftan använt danssteget moonwalk som han därmed gjort känt över världen.Michael Jackson fick en stjärna på hollywood walk of fame 1984. inte konstigt att han var och ÄR känd!











Av julia - 23 december 2010 23:57

hur mår du just nu? jättebra:)

är du hungrig just nu? nej..

vad är klockan just nu? 00:25

vilka sidor på internet är du inne på nu? bloggplatsen, facebook och kissies

har du sminkat dig idag? ja

biter du på naglarna? nej, fy!

hur längesen var det du träffa din mamma? ca 15 minuter

hur längesen var det du träffa din pappa? en dag

hur gammal är du? 12

hårfärg? hmm... ljus brun, eller mööööörk blond, med typ ljusa slingor :)

ögonfärg? grå/blå

vilken årstid är bäst? SOMMAR!

vad tycker du mest om på dig själv? håret trorja

musik? lyssnar på MJ, eminem, usher och jay smith<33 

vad önskar du dig mest? jag vet faktiskt inte riktigt... en ritplatta trorja:)


det var det:D nu vet ni lite mer om mig :)))



Av julia - 23 december 2010 22:04

I'm Gonna Make A Change,
For Once In My Life
It's Gonna Feel Real Good,
Gonna Make A Difference
Gonna Make It Right . . .

As I, Turn Up The Collar On My
Favourite Winter Coat
This Wind Is Blowin' My Mind
I See The Kids In The Street,
With Not Enough To Eat
Who Am I, To Be Blind?
Pretending Not To See
Their Needs
A Summer's Disregard,
A Broken Bottle Top
And A One Man's Soul
They Follow Each Other On
The Wind Ya' Know
'Cause They Got Nowhere
To Go
That's Why I Want You To
Know

I'm Starting With The Man In
The Mirror
I'm Asking Him To Change
His Ways
And No Message Could Have
Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
Take A Look At Yourself, And
Then Make A Change
(Take A Look At Yourself, And
Then Make A Change)
(Na Na Na, Na Na Na, Na Na,
Na Nah)

I've Been A Victim Of A Selfish
Kind Of Love
It's Time That I Realize
That There Are Some With No
Home, Not A Nickel To Loan
Could It Be Really Me,
Pretending That They're Not
Alone?

A Willow Deeply Scarred,
Somebody's Broken Heart
And A Washed-Out Dream
(Washed-Out Dream)
They Follow The Pattern Of
The Wind, Ya' See
Cause They Got No Place
To Be
That's Why I'm Starting With
Me
(Starting With Me!)

I'm Starting With The Man In
The Mirror
(Ooh!)
I'm Asking Him To Change
His Ways
(Ooh!)
And No Message Could Have
Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
Take A Look At Yourself And
Then Make A Change
(Take A Look At Yourself And
Then Make A Change)

I'm Starting With The Man In
The Mirror
(Ooh!)
I'm Asking Him To Change His
Ways
(Change His Ways-Ooh!)
And No Message Could've
Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
Take A Look At Yourself And
Then Make That . . .
(Take A Look At Yourself And
Then Make That . . .)
Change!

I'm Starting With The Man In
The Mirror,
(Man In The Mirror-Oh
Yeah!)
I'm Asking Him To Change
His Ways
(Better Change!)
No Message Could Have
Been Any Clearer
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
(Take A Look At Yourself And
Then Make The Change)
(You Gotta Get It Right, While
You Got The Time)
('Cause When You Close Your
Heart)
You Can't Close Your . . .Your
Mind!
(Then You Close Your . . .
Mind!)
That Man, That Man, That
Man, That Man
With That Man In The Mirror
(Man In The Mirror, Oh Yeah!)
That Man, That Man, That Man
I'm Asking Him To Change
His Ways
(Better Change!)
You Know . . .That Man
No Message Could Have
Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
Take A Look At Yourself And
Then Make A Change
(Take A Look At Yourself And
Then Make A Change)
Hoo! Hoo! Hoo! Hoo! Hoo!
Na Na Na, Na Na Na, Na Na,
Na Nah
(Oh Yeah!)
Gonna Feel Real Good Now!
Yeah Yeah! Yeah Yeah!
Yeah Yeah!
Na Na Na, Na Na Na, Na Na,
Na Nah
(Ooooh . . .)
Oh No, No No . . .
I'm Gonna Make A Change
It's Gonna Feel Real Good!
Come On!
(Change . . .)
Just Lift Yourself
You Know
You've Got To Stop It.
Yourself!
(Yeah!-Make That Change!)
I've Got To Make That Change,
Today!
Hoo!
(Man In The Mirror)
You Got To
You Got To Not Let Yourself . . .
Brother . . .
Hoo!
(Yeah!-Make That Change!)
You Know-I've Got To Get
That Man, That Man . . .
(Man In The Mirror)
You've Got To
You've Got To Move! Come
On! Come On!
You Got To . . .
Stand Up! Stand Up!
Stand Up!
(Yeah-Make That Change)
Stand Up And Lift
Yourself, Now!
(Man In The Mirror)
Hoo! Hoo! Hoo!
Aaow!
(Yeah-Make That Change)
Gonna Make That Change . . .
Come On!
(Man In The Mirror)
You Know It!
You Know It!
You Know It!
You Know . . .
(Change . . .)
Make That Change.



They told him don't you ever come around here
Don't wanna see your face, you better disappear
The fire's in their eyes and their words are really clear
So beat it, just beat it

You better run, you better do what you can
Don't wanna see no blood, don't be a macho man
You wanna be tough, better do what you can
So beat it, but you wanna be bad

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it, beat it
Just beat it, beat it
Just beat it, beat it
Just beat it, beat it

They're out to get you, better leave while you can
Don't wanna be a boy, you wanna be a man
You wanna stay alive, better do what you can
So beat it, just beat it

You have to show them that you're really not scared
You're playin' with your life, this ain't no truth or dare
They'll kick you, then they beat you,
Then they'll tell you it's fair
So beat it, but you wanna be bad

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it, beat it
Beat it, beat it, beat it

Beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or who's right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right
Just beat it, beat it
Beat it, beat it, beat it

Beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or who's right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Showin' how funky and strong is your fight
It doesn't matter who's wrong or right

Just beat it, beat it, beat it, beat it
No one wants to be defeated
Just beat it, beat it
Beat it, beat it, beat it

  

Av julia - 22 december 2010 11:13

äntligen jul lov! jag slutade skolan igår, då hade vi avslutning i kolmårdens delfinarium.jag var med i julkören, så vi fick stå där vid vattnet på vad man kan kalla en flotte och sjunga inför massa föräldrar och släktingar. det var lite coolt faktiskt... :D efter att vi hade sjungit alla låtar så var det delfinshow. jättehäftigt!:)

jag fattar inte hur dom kan träna delfinerna så bra... aja när vi stog där på flotten så skulle en tjej i min klass spela fiol till julen är här. jag vet igentligen inte om det vart så bra, för flotten som vi stod på vinglade jättemycket.fast jag tyckte det lät jättefint!  när vi skulle åka där ifrån (jag & pappa) så vart det såklart jättemycket kö! det var 20 minusgrader ute! och där satt vi i bil kön. det var bara två bilar framför oss så vi skulle snart få åka, men då kommer det ju självklart en buss som inte tänker/kan backa upp för backen. så alla i bilkön fick backa, och då hade det kommit  2 bussar nerifrån backen... jag vet inte hur vi tog oss därifrån sen, men vi kom hem iallafall :) sen åt vi pizza och såg på tv. bra start på jul lovet? ja! det tycker jag! :D idag ska jag inte göra såmycket, åka till mamma sen i eftermiddag och stanna där tills på lördag.imorgon ska jag ut på stan och handla julklappar till min bästis, till min bror och till julklappsbytet som vi ska ha på julafton. vi ska fira jul hos min mormor i år. det ska bli jättekul! och så ska vi fira nyår hos min pappa.vi har en ganska speciell nyårs tradition, tror jag. för vi brukar alltid grilla då!    här kommer en bild från kolmårdens delfinarium  

Av julia - 20 december 2010 17:40

hej, det här är ju mitt första inlägg, så här kommer lite om mig!


gillar: att se på film, kompisar, min kanin, blogga, fota, twilight och shoppa! :)

gillar INTE: vissa peroner, att städa, harry potter och starka parfymdofter.

favoritfärg: grön svart rosa orange blå

favorit mat: tacos

spagetti eler ris: inget, potatis är godast! :D

löshår, lösögonfransar, lösnaglar?:  nej inget av det..

smink?: ja, mascara, ögonskugga, foundation, rouge ibland eyeliner...

hårspray: ibland..

parfym: ja

nagellack? : ja!

använder inte: klocka, hårband, mössa eller läppstift XD

mobil: sony ericsson F100i

husdjur: Homer, kanin

favorit filmer:saw,twilight,remember me,number 23,ace ventura och resident evil

 

jaa nu vet ni lite om mig, kommer säkert mer senare kraaaam juuliiaa <33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

haha

översätt!

Presentation

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vilken månad är bäst?
 januari
 februari
 mars
 april
 maj
 juni
 juli
 augusti
 september
 oktober
 november
 december

Klicka

 

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Bloggar jag följer

Julia!


Ovido - Quiz & Flashcards