juuliiaa

Alla inlägg under februari 2011

Av julia - 27 februari 2011 19:06

hej hej! :) ska fota snart... tror jag ska fota vatten... eller homer (min kanin) ähh jag vet inte men jag ska fota iaf! :P är så jäkla kul! tycker det är bäst att fota med mobilen, för jag har as bra kamera i den. till skillnad från min digitalkamera. den suger! men min mobilkamera kan jag ta fantastiska bilder! om ni vill ha en mobil med VÄLDIGT bra kamera, köp en sony ericson F100i           bilder:

   

färger: Rosa, Lila, Svart Och Blå. (jag har den lila) den är VÄLDIGT liten och "ihopfällbar" det är en spegelmobil. den är lixom jätteblank som en spegel på skärmen. här kommer en "jämförelse som visar hur liten den är" :

 

-ett vanligt batteri och mobilen!



superbra är den! den är intye bara bra, utan snygg oxå! ellervad tycks?


aja nu ska jag iväg och fota med min superbra, mega lilla, otroligt snygga mobil! ;) haha

Av julia - 27 februari 2011 15:32

hej hej! nu har jag och pappa satt upp min hylla, tavla och anslagstavla! :D

*nöjd* trodde att det aldrig skulle bli av, men det blev det! :) nu ska jag typ bara städa och plocka i mitt rum, sen dammsuga... sen är väll det mesta klart?... bara dörren då som fattas.. ska duscha och tvätta håret sen med, sen är det nog inte mkt mer jag ska göra idag :) se på wallander då självklart men annars inget speciellt :)

tavlan såg inte riktigt ut såhär, men väldigt lik. motivet är en svartvit stad iaf! :)

   

inte heller exakt... men ganska.. :) själva "pinnen" är smalare på min hylla

 

anslagstavla... kanske inte heller exakt, men inte långt ifrån iaf!


(ALLA BILDER ÄR FRÅN GOOGLE)


Av julia - 27 februari 2011 11:43

asså jag har (för en gångs skull) tänkt på en sak. iaf här där jag bor så är det typ "mode" att ha rött hår? :O förra året skulle typ alla ha brunt hår och förr förra året skulle man ha blont hår.. vad ska man ha nåsta år? :O någon av domhär kanske? :D

         

tror inte det va? men man vet ju aldrig! ;) fast ingen i min klass skulle väl ens VÅGA vara den första som färgar rosa, grön, lila eller blå? aa om inte sandra då, men hon skulle inte heller göra det för hon typ hatar rosa? men vågar skulle hon nog... hon var ju den första i min klass att färga rött sååå? fast typ killarna i klassen kallar henne redhead och bara för att jag brukar va med henne så kallade dom mig deadhead ;) dom har oxå kallat sandra för jordgubben tror jag att det var? och mig för vanilj(!?) vanilj skulle kanske passa bättre på nån med blont hår? vad tycker NI om att bli kallad saker efter sin hårfärg?

Av julia - 27 februari 2011 10:10


hej igen... igår gjorde jag och pappa en jättegod fruktsallad! jättelätt att göra och supergott! vart ganska mkt över... men men :)


             (för ca 5 personer)

              Du Behöver:

  • 25 st vindruvor
  • 2 banander
  • ett äpple
  • en stjärnfrukt
  • en apelsin
  • russin
  • lime
  • en skål
  • en kniv
  • en skärbräda


            Gör Såhär:

dela alla vindruvor på mitten och lägg i skålen, skiva bananerna och lägg i, skär bort kärnhuset från äpplet och tärna sedan äpplet lägg sedan i, skiva stjärnfrukten i tunna skivor och lägg i skålen, skala en apelsin och tärna. lägg sedan i skålen. strö russin över salladen i önskad mängd, sedan skär du limen på mitten och pressa ut saften i salladen. blanda salladen och låt stå i kylen i 5 minuter. sedan är det klart för servering! :D OBS! se till att få tag i en mogen stjärnfrukt! vilket vi inte gjorde så våran smakade jord, men det vart ju iaf snyggt... ;D


såhär ska en stjärnfrukt se ut:  




såhär ska den INTE se ut:  




alltså, den ska vara GUL och inte GRÖN för om den är det så smakar den jord!













Av julia - 27 februari 2011 09:44

hej hej och god morgon! ^^, har suttit vid datorn ett tag nu... jäklar vad skönt det var att sova i min nya säng! :O kände mig inte ens trött när jag vaknade! :D idag ska jag typ inte göra nånting.. ska städa i mitt rum och va med min kanin homer  hähä.. han skuttar runt på min matta och leker typ "titt ut" han springer snabbt och gömmer sig bakom något, och sen typ 5 sekunder senare så tittar han fram från sitt gömställe sen springer han och gömer sig igen, sen håller han på så! :D hahaha och han tröttnar aldrig heller! :P det är faktiskt jättekul! jag blir lixom glad när han har roligt.. :) hähähä men oj jag måste verkligen gå och äta frukost nu för min mage kurrar som bara den! :O  ska äta något gott nu sista dagen man är ledig ^^,      /J

Av julia - 26 februari 2011 18:27

hej hej! :) nu har jag fått ihop min nya säng och bäddat och grejat i mitt rum... så jäkla stökigt! -.-'  men nu känns det fullständigt, bara en JÄKLA dörr som saknas :D tro det eller ej, men jag har slängt 7 påsar skräp från mitt rum! :O oj shit, måste gå nu bye ^^,

Av julia - 26 februari 2011 11:19

                                                HISS


1. Varm Choklad! tummen upp för en kopp varm choklad att värma sig med!

2. Lypsyl. finns i massa olika smaker, och vad ska man göra utan det?

3. Färgglatt. stor HISSSS. allt blir roligare och man blir typ glad?

                                                 DISS


1. Damm. ehh jao absolut en DISS! det syns lixom extra tydligt i mitt rum eftersom jag har en svart hylla i mitt rum -.-'

2. när datorn laggar. sååååå irriterande när man sitter och spelar, och sen börjar det lagga så man förlorar, DISS!

3. Växter. dom är fina och kanske till och med luktar gott ibland? men inte kul om man inte kan sköta dom så dom står och ruttnar i fönstret. gårdagens misstag.





skriver nog inte på ett tag nu, för jag ska äta frukost och göra mig i ordning sen ska nog jag och pappa åka in till stan igen och "hämta ut" min säng som vi reserverade tills idag, men skriver senare iaf! :D    :)  kram /J












Av julia - 26 februari 2011 10:43

hähä har blivit medlem på en spelsida för typ barn! hähähähä den heter www.spela.se och där kan man köra massa kul spel! :D jag heter juuliiaa98

lägg till mig som vän om ni blir medlemmar!

haha

översätt!

Presentation

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vilken månad är bäst?
 januari
 februari
 mars
 april
 maj
 juni
 juli
 augusti
 september
 oktober
 november
 december

Klicka

 

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Bloggar jag följer

Julia!


Ovido - Quiz & Flashcards