juuliiaa

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av julia - 11 mars 2011 12:00

om jag fick bestämma, så skulle det inte finnas olika länder i världen. allt skulle vara ett stort land med samma lagar och regler. och då skulle heller inte någon sitta på ena sidan jordklodet och bada i pengar medans dom på andra sidan jorden dör i svält. då skulle det antagligen inte vara lika mycket krig och sånt skit heller. själv tycker jag att det låter ganska logiskt... då skulle alla också kunna prata samma språk. mycket smidigt enligt mig. hahahah men den planen är nog bara att ge upp direkt.



om jag fick bestämma, så skulle alla vara tvungna att kämpa för miljön på något sätt... ingen vill väl att jorden ska sluta såhär eller har jag fel??!

   eller såhär   





om jag fick bestämma, så skulle man få sluta skolan tidigare på dagen om man började tidigare.


om jag fick bestämma, så skulle alla ekologiska varor vara mycket billigare än vanliga varor. det skulle kanske också göra någon liten skillnad på miljön?


om jag fick bestämma, så skulle alla små städer vara bil-fria. alltså att man fick parkera bilen utanför staden och sedan cykla eller gå resten av biten hem. själv gillar jag tanken av mycket mera gräsmattor. och att slippa bli nerstänkt av en bil när det regnar ute. och så... det skulle säkert lukta mycket godare ute också. och så skulle man heller inte få röka. alla borde ju ha rätt till FRISK luft. dom enda bilar som skulle finnas skulle vara ambulans och brandbil. då skulle man kunna se mycket mer av detta:

              




om jag fick bestämma, så skulle det vara mot lagen att röka.vad tänker dom spom röker med egentligen? :O om det är någon som röker som läser detta så kommer den personen tänka: amen det är inte så jäkla lätt att sluta!!

men asså vad tänker man när man börjar då?? man kanske tänker såhär:

  

"åhh jag vill att mina lungor ska bli lika fräscha som limpan här ovanför!" eller? jag har aldrig riktigt fattat poängen. inte fattat poängen att röka, snusa eller dricka alkohol. varför ska man dricka alkohol? varför gör nästan alla vuxna det? det är också äckligt. jag kommer ihåg när jag var liten och drack ur pappas ölglas. det var jätteäckligt. usch! och så kan man bli beroende. och så kan man börja lukta äckligt och bli full och jaa usch.



om jag fick bestämma, så skulle det finnas i alla skolor, typ apparater som sprutar ut blom doft typ en gång i halvtimmen. inte för stark doft eller så, men lixom någonting som luktar gott och naturligt.


om jag fick bestämma så skulle det vara frivilligt att gå i skolan. om man lixom någon dag inte kände för att gå i skolan så kunde man skita i det och göra nånting av livet som barn. man är bara barn en gång och den tiden kan gå så jäkla fort ibland. man borde inte behöva vara såhär jäkla beroende av sitt eget liv att man gör samma jäkla saker varje jäkla vardag. man borde få liiite fler möjligehter så man kan göra sina egna val. allvarligt. på skala 1 till 10. hur roligt är det!??! inte så jä*la enlig mig iaf. mina vardagar ser ut typ såhär när jag är hos mamma:

buss till skolan

skola

buss från skolan

sitta vid datorn

äta

sitta vid datorn eller tv:n

sova


och typ såhär när jag är hos pappa:

äta frukost

skola

lyssna på radion och leka med min kanin

sitta vid datorn

äta

se på tv

plocka och fixa lite i mitt rum

se på tv

sitta vid datorn

se på tv

sitta vid datorn

se på tv

duscha

se på tv

leka med min kanin

lyssna på radio

sova


joo då så jäkla kuuul!! :D or noooot -_-  att det är roligt är typ lika sant som att jag heter ballong britt och gör reklam för hemtex. hähäh lol








Av julia - 11 mars 2011 09:00

minns så väl när jag var lite för då kunde jag absolut inte ha på min "killfärger" på kläderna. (detta var förståss vad jag tyckte DÅ och INTE NU)


killfärger:

blå

grön

orange

svart

grå



tjejfärger:

rosa

röd

gul

lila

vit



ehh jaa typ så tyckte jag. jag trodde att någon på dagis skulle skratta år mig om jag hade "killfärger" på kläderna. hähäh vad töntig jag var x)

vad tycker jag om detta nu då? jag tycker inte att det finns killfärger, men kanske "tjejfärger"... om jag får säga det själv så ska inte killar ha rosa eller lila kläder på sig. jag vet att många killar har rosa kläder, men jag tycker iaf inte det passar.. någon som har någon åsikt om detta? :O

haha

översätt!

Presentation

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vilken månad är bäst?
 januari
 februari
 mars
 april
 maj
 juni
 juli
 augusti
 september
 oktober
 november
 december

Klicka

 

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Bloggar jag följer

Julia!


Ovido - Quiz & Flashcards