juuliiaa

Alla inlägg under januari 2011

Av julia - 10 januari 2011 11:02

vet inte riktigt vad jag ska ha på mig för *alla* mina kläder är i tvätten! :/

jag kan ju inte gå ner på stan med mjukis byxor!? det jag har att välja på är mjukisbyxor och ett par svarta tights som jag fick i julklapp :/ tror jag tar tightsen :P men jag vet inte vad jag ska ha till...!? får panik! jag ska vara på väg ner klockan 11:45 och jag måste bestämma mig, byta om, sminka mig kanske och borsta håret!! det kanske låter lite fånigt men ni vet inte hur jag är med att hålla tider :S nu måste jag göra mig i ordning så bye bye! <3 men jag... gör ett inlägg när jag kommer hem! KANSKE tar kort på skridskorna(om jag hittar några och har lust ;) ) 


                              kram!

Av julia - 10 januari 2011 10:18

1.

2.



nu har jag faktiskt duschat och bytt om så nu sitter jag och väntar på att mormor ska ringa så att vi kan bestämma en tid! :P

Av julia - 10 januari 2011 08:36

hej hej! det finns en sak som jag tycker är ganska onödig. det är att iaf min skola börjar terminen men en studiedag! så vi har lixom lov en extra dag. visst, det är väl skönt att ha ledigt, men jag skulle hellre ha studiedag någon dag mitt i en vecka istället. så idag är det studiedag för mig, och jullovet slutade igår, så jag är inte i skolan idag. aja det tycker jag är onödigt.


idag då? aa jag ska först duscha, sen ska jag ner på stan och möta min mormor(vi ska köpa skridskor) efter det så ska jag väl hem och sätta mig här igen... sen är det väl som vanligt( jag sitter instängd i mitt rum och lyssnar på musik, chattar, bloggar, kollar om dom har fått nya grejer på melba och hiphopbutiken) just det, jag ska måla naglarna idag... vet fortfarande inte vilken färg men det lutar mot lila eller svart :P


längtar till? NOVEMBER!! varför? ska troligtvis på bio med sandra då. vilken film ska vi se? breaking down part 1!!! längtar så mkt! för just nu läser jag den boken!

när jag har läst klart den boken så ska jag läsa boken jag fick i julklapp: beautiful dead. det är oxå en serie med 4 böcker. som ni kanske har märkt så gillar jag att läsa :P


dagens!

dagens måste: duscha

dagens roliga: inget än så länge..

dagens tråkiga: är förkyld!

dagens jobbiga: blev väck klockan 6!!

dagens shopping: nya skridskor! :D

dagens låt: whataya want from me- adam lambert

dagens överraskning: en av mina spellistor i min mobil var borta!!!

dagens outfit: svarta puma byxor, vit tröja från monki, svart tjocktröja med spets detaljer från new yorker och gråa sockor :)

dagens frukost: 2 mackor med ost och 2 koppar te

dagens besökta: www.hiphopbutiken.se www.melba.se www.facebook.se www.bloggplatsen.se www.juuliiaa.bloggplatsen.se www.sandri.bloggplatsen.se www.fokis.se mm...

dagens goda: öhhm? en apelsin... det är så gott! <333

dagens duktiga: städade faktiskt på mitt skrivbord :P



aja hejdå! hoppas ni bhar det bra, jag kommer tbax strax ska bara duscha! <33


















Av julia - 9 januari 2011 22:25

i brist på fantasi, här kommer några bilder på min usb julgran som jag fick i julklapp =) väldigt irriterande att den byter färg!! :D

     

usch!! jag får nästan ont i huvudet bara jag tänker på den!  

Av julia - 9 januari 2011 18:13

finns så många olika och många bra! hur mysigt/sorgligt/läskigt/roligt som helst!

jag älskar filmer! här kommer lite filmtips!

(jag har inte sett alla filmer, så jag vet inte hur alla är...)


twilight

new moon

eclipse

saw

resident evil

sex and the city

i taket lyser stjärnorna

storm warning

barnhemmet

bårhuset

änglagård

remember me

how to be

the mask

ace ventura 1,2

number 23

braveheart

djävulen bär prada


dom jag inte har sett är barnhemmet, bårhuset och änglagård...


















































Av julia - 9 januari 2011 16:24

hej hej igen! min mormor har varit här och fikat, och jag fick min tröja som hon hade köpt... var inget fel på den, men jag tyckte inte att den såg sportig ut bara.. men inte för att jag vill ha en sportig tröja XD nu kanske det lät som det men aja... mamma tycker att jag är konstig för att jag har öppet fönster, men det är jätteskönt! och så får man in lite luft, min bror har aldrig öppet fönster på vintern så när man kommer in i hans rum så luktar det instängt, USCH!! våra element är så varma så man nästan svettas om man inte har öppet fönster, eller så är det bara jag som inte är så lättfryst..? kanske... men jag har inget att göra så jag har börjat rita :D jag är inget bra på det, men jag försöker lära mig att rita en stad :/ går ju inte så jättebra.. aja här är tröjan :



  

tyckte den var jättebra :P jag älskar såna tröjor :)

Av julia - 9 januari 2011 11:40

igår la jag ju ut en länk till hiphopbutiken.se det är som sagt en jättebra sida, men här kommer två andra bra sidor!

www.roligaprylar.se

www.melba.se


roliga prylar- är en jättebra sida där dom har det mesta, t ex

presenter

smycken

samlarprylar

godis, energidryck

kläder

tvålar

heminredning

och MYCKET mer! gå in på den sidan om du vill fynda roliga prylar& presenter!


melba- finns oxå ganska mycket coola prylar... det finns t ex

kläder(klänningar,tröjor, shorts, kjolar, skojrtor, tights och jackor mm...)

skor

väskor

smink

nagel grejer (as coola!!)

och mycket mer. denna sida ska du gå in på om du vill shoppa coola och annorlunda grejor :)


det var det.... :D sen kommer min mormor och fikar, och hon hade köpt en tröja till mig... lite spännande eftersom vi inte har samma stil alls! tro mig, det går inte gå på stan med henne direkt eftersom hon bara pekar på allt som är svinfult, medans jag "pekar" på allt som är snyggt, och då tycker ju hon SJÄLVKLART att det är jätte fult och hon aldrig har sett något fulare... -.- 

så, aa det ska bli lite spännande, det skulle visst vara en grå "sportig" tjocktröja.. och den skulle vara köpt på cubus och så skulle det vara nån text på, (tar kort på den och jag ska ha den)



tänkte att jag skulle måla naglarna innan skolan började, men jag vet inte vilken färg! + att jag tycker att det är snyggare med nagellack på långa naglar och jag har inte sparat mina så länge... sist jag sparade naglarna så slutade det med att jag pillade av naglarna innan jag hann måla dom, men den här gången måste jag bara klara det! vad tycker ni är snyggast, nagellack på korta eller långa naglar? eller föredrar ni målade lösnaglar? :P här kommer några bilder!


"KORTA"

    

Kan ju vara snyggt ibland oxå... men jag tycker det är snyggare med långa"


"LÅNGA"

    

tycker det är himla snyggt! speciellt det orangea, för det var det jag köpte tsm med det gröna! fast jag tyckte det såg mer rosa/rött ut, för jag testade lite på ena nageln...


"LÖSNAGLAR"

    

tycker att det är smidigt om man inte vill,kan eller orkar måla naglarna. fast en del av dom är väldigt överdrivna, eller har jag fel?!

  

lösnaglar som ser ut som blommor?! tycker det är väldigt överdrivet och fult,

men det kan faktiskt vara överdrivet och coolt! jag har fått jätte mycket insperation av FOKI.äre bara jag som tycker att det är coolt att kunna göra såhär?

  


bilden längst ner visar 10 lösnaglar med fruktskivor på, såna kan man faktiskt köpa på melba, det är där foki har köpt sina! :P (finns kanske på andra sidor men det är på melba jag har sett dom!=)


såhär ser dom ut från början:

  

sen ska man skära av dom, då blire väl såhär:

  


jag kanske ska köpa såna men inte nu på ett tag för jag har ju annat som jag kanske hellre vill ha... jag vet inte säkert men jag tror att jag får min parfym nån gång nu i januari... såg att den bara kostade 229:- på www.parfym.se och jag har "beställt" den av mamma för lite mer än 300:- (mamma ska på kryssning)

på stan så kostar den 525:-... gillar inte när man tror att man har fyndat, fast så finns det på internet ännu billigare :( men men så kan det gå... bye bye sålänge :) <3






Av julia - 9 januari 2011 01:23

hej hej! jag vill tipsa om en jättebra sida som heter www.hiphopbutiken.se

det är en sida där man kan handla massa coola grejer, t ex

örhängen

halsband

tröjor

väskor

skor

glasögon

jackor

skärp

piercingar (stavning?!)

mm...


för en stund sen så beställde mamma & jag ett par örhängen och en ring därifrån. såhär ser dom ut!

  cupcake ring, 69:-    cupcake örhängen, 79:-









kommer mer bra sidor imorn, ska lägga mig nu... bye bye sov gott! <333







haha

översätt!

Presentation

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vilken månad är bäst?
 januari
 februari
 mars
 april
 maj
 juni
 juli
 augusti
 september
 oktober
 november
 december

Klicka

 

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Bloggar jag följer

Julia!


Ovido - Quiz & Flashcards